Pilates nedir? Faydaları nelerdir?

Pilates egzersiz metodu; zihinsel odaklanma ve özel nefes alma tekniğiyle, jimnastik ve diğer sporların fizikselliğini birleştiren Joseph Humbertus Pilates tarafından geliştirilmiştir. Pilates’in kontroloji adını verdiği metodu zihin ve beden bütünlüğünü öngören denge, nefes, hareket sistemlerinin bir sentezidir.

Pilates metodu;6 prensipten oluşur. Bunlar:

1.Nefes

2.Merkezleme

3.Konsantrasyon

4.Kontrol

5.Kesinlik

6.Akıcı Hareket

Pilates egzersizleri koordinasyon, denge, esneklik ve kassal dayanaklılığı bir arada geliştiren egzersizlerdir.

Pilates egzersizleri ile kas esnekliği arttırılmakta, ekleme binen yük ve pelvik tilt azaltılmakta omurga stabilitesi ve postür bozukluklarının düzeltilmesi sağlanmaktadır.

Bu egzersizler ile;vücut farkındalığının daha da arttığı, bel ağrılarında azalmaların ve kemik yoğunluğunda artışların olduğu yapılan çalışmalarda tespit edilmiştir.

Sadece Fizyoterapist gözetiminde uygulanan klinik pilates, duruş bozukluklarından eklem ağrılarına kadar birçok hastalıkta fayda sağlar. Kronik bel, boyun ve sırt ağrısı ile duruş bozukluğu gibi durumlarda tedavinin kalıcı olması için klinik pilates büyük önem taşır.

PİLATESİN FAYDALARI NELERDİR?

-Tüm kaslar aynı anda, dengeli bir şekilde çalıştırılır.

-Kasların genel olarak esnekliğini artırır.

-Vücut duruşu yani postürü düzgün hale getirir.

-Kasların en etkili şekilde kontrolünü sağlar.

-Nefes alış verişin daha düzenli ve daha az enerji harcanarak yapılmasını sağlayarak rahatlamayı sağlar.

-Beynin vücudu daha iyi tanımasını sağlar..

-Stresi azaltır. Mutluluk verir.

-Odaklanmayı artırır.

Doktorunuz tarafından tanısı konulan hastalıklarda önerilen klinik pilates programınız için bir fizyoterapiste danışın.

Fizyoterapist & Pilates Eğitmeni. Yakın Doğu Üniversitesinden mezun, Mat Pilates ve Reformer Pilates eğitimlerini tamamladı. Alanında bir çok sertifika ve eğitim geçmişine sahip. Boş zamanında gezi ve eğlence planlarını uyguluyor.